Régi, berögzült reakciók - ideje frissíteni

Szegény családom fogja a fejét miattam már pár éve. Hiszek ők tudják leginkább, hogy minden hónapban, héten és minden nap új ötlettel állok elő, ami a jövőmet illeti. Már csak a fejüket rázzák mikor ide akarok költözni, ezt akarom csinálni, azt akarom kitanulni ... stb. Hiszen ez állandóan változik az aktuális tanulságok, fejlődések miatt. 2 perce is más ember voltam, mint most vagyok. 2 perc múlva már megint más leszek.
Az első jó pár évben többször találkoztam hasonló véleményekkel:
"Diploma nélkül nem lehet jó munkát találni."
"Vegetariánusként nem lesz mit enned."
"Ha nem teszel félre pénzt akkor nem lesz pénzed."
Na akkor fordítok: FÉLJ KILÉPNI A RUTINBÓL
Sok évem van már abban, hogy a tudatalattit megértsem és barátságot kössek vele. Egészen jó haverok lettünk. Én kérek, ő ad amint készen állok. Mit is csinálunk? Lehetőségeket teremtünk azzal, hogy nem csak azokat a megszámlálható lehetőségeket adjuk meg magunknak.
Ha most visszamehetnék az időben hogy szembe nézzek azokkal, akik az diplomát istenítették mindenek felett, majd elmondom nekik, hogy egy szakmunkás 10 év múlva többet fog keresni, akkor kitérnének a hitükből. Persze, hiszen elképzelhetetlen volt ez akkor. Ahogy ma is elképzelhetetlen a jövő temérdek lehetősége és változása.
Azzal még sosem mentem félre hogy arra képeztem magam, hogy alkalmazkodjak a változáshoz. Nem mindig könnyű, nem mindig teszem szívesen, mert az egóm néha még fél az ismeretlentől és vágyik a rutinra, de aztán végül úgyis seggest ugrom a mélybe, mert ott lehet tanulni.
Hogy ez egy életen át tart-e majd, ki tudja, de őszintén most kit érdekel. A mában van az élet, a jövő csak egy lehetőség. Ha zsigerből jön egy kritika, állj meg és gondolkodj. Ha azonnal ítélkezel, akkor állj meg és gondolkodj. Lehet ideje frissíteni a berögzült reakciókat?

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az egó - barát vagy ellenség?