Ezért fontos olyat olvasni, amivel NEM értesz egyet



Az elmúlt hetekben úgy szívtam magamba az információt videókból, beszélgetésekből, könyvekből, és meditációból mint egy bazi nagy szivacs. Elképesztő mennyiségű anyagot hallgattam és olvastam, amit semmi esetre sem kezelek tényként amíg nem tettem mögé saját tapasztalatot, de a lényege az volt, hogy polgárpukkasztó gondolatokkal találkozzak, hogy kimozduljak a hitemből, hogy új összefüggéseket keressek.
Olyan elvetelmült elvekkel, irányzatottal és összeesküvés elméletekkel találkoztam hogy jó formán lefordultam a székről. Mindeközben töltődtem. Nem mindent tudtam megemészteni így elsőre, de a célom az volt, hogy táguljon a tudatom radikális módom, mert éreztem, hogy megszületett egy hatalmas éhség új tudásra.
Persze volt ami egyezett a világnézetemmel, és jó volt más forrásból is ugyan azt az információt kapni. Egy fajta megerősítést. De nem akarok abba a csapdába esni, hogy azért mert valaki más is akinek papírja van róla hasonlóképp látja a világot, azt univerzális igazságként kezeljem. Inkább csak 1-2 új szemszögből meghallgattam azt, amiben amúgy is hiszek.
A lényeg viszont azon volt, hogy ne hesegessem el azt, ami viszont ellentétes a nézeteimmel. Emlékszem régen elképesztő ellenállást éreztem harag formájában, vagy gondolatok formájában, ami a mostani kis kísérletem alatt már nem jött elő. Ez volt a célom, hogy végre az egóm lecsendesedjen annyira, hogy ne ítéljem el amit hallok azonnal, hanem vizsgáljam meg.
Persze írtam egy előző bejegyzésemben hogy volt is egy gondolat ami a sziklaszilárdnak hitt hitemet megrendítette, mert a hitem nem épült másra, mint az egyik oldal felületes ismerése. De sosem gondolkodtam el azon, hogy van-e másik oldal, amíg egy videó erre rá nem világított.
Szóval nem kis fejlődés indult most be nálam és úgy töltődök miatta mint valami duracel nyuszi. Végül pedig nagyon hálás vagyok azért, hogy végre megléptem azt a lépcsőfokot amikor már meg sem születik az érzelmi ellenállás bennem mikor olyat hallok, amiben nem hiszek. Egy újabb kapu lett kinyitva. 🙏

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az egó - barát vagy ellenség?