Az okos olvas 🤓 - az intelligens tapasztal 😎

Mi a tudás? Szerintem az igazi tudáshoz olvasni nem elég. Az olvasás csak elindít egy úton, amit viszont ha nem járok be akkor nem lesz más, csak üres szavak valaki tollából. Ha elkezdem bejárni az utat, amiről olvasok, akkor lesz mögötte egy komolyabb megértés, érzelmek, gondolatok, és lehet egy régi tudást akár tovább is tudok vinni.
Régen sokkal nagyobb értéke volt annak ha valaki be tudott magolni könyveket, ma viszont 1 perc alatt megtalálom a választ bármikor. Csak beütöm a telefonomba és tessék. Talán ezért sem tudok visszaadni semmilyen információt, mert nem hiszem hogy jól költöm ezzel az energiámat. Ezzel sokan vitába szállnak jogosan, hiszen van olyan akinek jóval hasznosabb megjegyezni valamit, mint visszakeresgetni.
De nekem személy szerint nincs rá szükségem, így a hitrendszeremnek megfelelően nem is büszkélkedek tények előhívásával. Ellenben abban hiszek, hogy az olvasás csak az első lépése a tudat tágításának. Egy szóra nem emlékszem a könyvekből amiket olvastam, de elindítottak egy úton amit vagy bejártam és tovább vittem, vagy letértem róla mert nem találtam testhez állónak.
De a lényeg, hogy nem más szavaival érvelek ha egy barátságos vitába kell szálljak, hanem élettapasztalattal. Illetve nem a másikat akarom meggyőzni az igazamról, hanem megosztani azt, amit nekem tanított az út. Ha olyannal beszélgetek aki más szavait tényként kezeli, próbálom inspirálni hogy miért tegyen mögé tetteket is. Ha más nem, azért, mert számomra hiteltelen a szava tapasztalat nélkül, így rövidre zárom a beszélgetést.
Lépjünk még egyet. Aki mer olyat olvasni, amiben nem hisz, az a világomban tiszteletet érdemel. Ki mer lépni a komfort zónából és megadni a lehetőséget annak, hogy létjogosultsága legyen másnak is, amivel nem tud azonosulni. Nyit az ismeretlen felé. Ebből pedig csak tanulni lehet.
Van olyan könyv amit letettem, mert nem tartotta fenn az érdeklődésemet. Van olyan, amit többször is olvastam, mert évekkel később teljes más üzeneteket is találtam benne. Habár én könyv alatt videókat is értek, mert jobb szeretek videókból tanulni, a lényeg ugyan az.
A legutolsó videó amit láttam egy 7 órás előadás volt, amiben olyan teóriák is elhangzottak ami nem csak a saját hitemmel, de az emberiség (megmerem kockáztatni) 75-80%-ának a hitével ellentétes volt. De elgondolkodtatott, mert sok olyan látószöget hozott a vitába, ami előtte eszembe sem jutott. Megrendítette a hitemet az ő saját tapasztalatával. Hagytam neki, hiszen ha szeretnék a végére járni valaminek, meg kell adnom a lehetőséget annak, hogy amiben eddig hittem, az lehet mégsem úgy vagy, de legalábbis lehet másként is.
A könyvek szerintem nem desztinációk, hanem mások útkeresései, amik inspirálnak minket, hogy kezdjünk el mi is válaszokat keresni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az egó - barát vagy ellenség?