Amikor valaki minden áron meg akar győzni az igazáról

Na ez egy elképesztően jó példa arra, amikor minden áron egy valóságot próbálunk teremteni. Mindenkinek van egy hitvilága, tapasztalata, véleménye arról, hogy mi a tény és mi a valóság. Mindenkinek más és más. Nyilván azokkal barátkozunk, akikkel egyezik ez a hitrendszer.
Na de amikor nem egyezik akkor beindul a cikkek küldözgetése a másiknak. Nyilván nem azért hiszek abban, amiben, mert a tömeg meggyőzött, hanem mert tapasztaltam valamit, ami számomra igaznak bizonyult. Szerintem ha mást nem, ezt az egyet tudják rólam a körülöttem lévők. Így valakinek az írása nem fog meggyőzni az ellenkezőjéről, hiszen az ő tapasztalata attól még lehet ellentétes az enyémmel.
Ezért van mindkettőnknek igaza.
Amikor valaki nem ért velem egyet, akkor szoktak jönni cikkek arról, hogy de miért van neki mégis igaza, mert valaki, akit valószínű nem is ismer azt írta hogy ... De honnan tudom hogy nem egy iparág szponzorája a véleményt, kutatást? Miért kezelem objektíven valaki írását aki szintén a saját valóságán belül képes véleményt alkotni?
Na most egészen biztos vagyok benne hogy az olvasóim között is volt már olyan, aki tovább küldte egy bejegyzésemet a barátjának, barátnőjének, mert igaznak találta és próbálta meggyőzni vele a másikat jó szándékból. De hát az én írásaim is csak számomra teljesen igazak, hiszen az én tapasztalatomra épülnek.
Lehet hogy sokan tudnak vele azonosulni, de kétlem hogy van olyan olvasóm, aki minden egyes szavammal 100%-ig egyet értene. Hiszen az itt olvasottak szubjektívek. De én a tudományt is így kezelem, hiszen régen vakon hittem benne, aztán a tapasztalat sok mindent meghazudtolt amiről azt mondta nekem a nagykönyv hogy hülyeség.
Szóval nem tudom objektíven kezelni mikor valaki a valóságának megfelelő cikket oszt meg azzal a szándékkal, hogy engem befolyásoljon, mert mint mondtam, nem más miatt hiszek abban, amiben, hanem a saját élettapasztalatom miatt. Ezt nem nagyon tudja senki kibeszélni belőlem, csak én.
Ha abból a feltevésből indulunk ki, hogy egy igazság létezik, akkor abból lesznek gondok amíg az ember ember.
Teljesen egyedül sosem vagyok az új filozófiáimmal, csak eltávolodok valakiktől, és közeledem újakhoz. Nem csak hogy jogom van megváltoztatni a valóságomat, de kötelességem is. Ahogy a gépek softverét is frissíteni kell, hogy megfeleljen a mának, úgy a saját softveremet is frissíteni kell. Ha egy életen át nem kérdőjelezek meg semmit, mindig ugyan abban hiszek, akkor lekorlátozom a tanulást és a fejlődést.
Olyan a világomban nincs, hogy "nem létezik". Olyan van, hogy "nem tapasztaltam még olyat", de nem zárom ki a létezésének a lehetőségét, hiszen láttam már csodát.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az egó - barát vagy ellenség?