Amikor a rosszindulat jóindulatnak álcázza magát

Rengeteg talált állatos, elveszett állatos csoportban benne vagyok Facebookon, de sajnos sokan nem tudják a negativitásukat visszafogni, én pedig mikor egy nap negyedszer látok olyan bejegyzést amiben elkóborolt kutyus van és hozzáfűzi a megtalálója hogy: "kedves gazdi ez a te felelősséged, majd ha elütik a te lelkeden szárad" ... Miért? Miért kell ez?
Ezek a csoportok segítség nyújtást kéne szolgáljanak, nem fröcsögős ítélkezést. Mit tudja a megtaláló hogy hogyan szökött el a kutyus és hogy a gazdi nem keresi veszettül? Azonnal, de azonnal ítélkeznek sokan. Elvárjuk mindenkitől, hogy soha ne hibázzanak, úgy, hogy mi magunk is rengeteget hibázunk. Hibából tanulunk. Amikor hibáznak akkor pedig megkövezzük őket érte? Amikor információ hiányában alkotunk véleményt azt ti minek hívnátok?
Azért csatlakoztam a csoportokhoz, hogy hátha egyszer én is tudok majd segíteni, illetve én is fogtam már be állatokat az utcán. Sőt, én is hagytam már el Chocot akaratomon kívül pár órára. Szóval az ember ahelyett hogy jót cselekedne, még belerúg abba, aki hibázott.
Tegye fel a kezét, akinek ez a taktika működik. Amikor már megtörtént a hiba, akkor azzal nem segítjük a másikat, illetve nem akadályozzuk meg a jövő hibáit, ha még bele is rúgunk. Sőt, legtöbbször inkább előidézzük vele a hibát, mert van aki a nyomás alatt kevésbé tud koncentrálni. Ezt általánosságban értem, nem feltétlen a kutyusos történetre. A nyomással előidézett megfelelési kényszer és stressz nem vezet hibátlansághoz.
Az ilyen Facebook csoportoknál hiába a jószándék ha van mellette rosszindulat is. És bárki bármit mond, az én valóságomban a másikat kővel megdobálni úgy, hogy semmit nem tudok róla, az rosszindulat.
Én most éppen nagytakarítást végzek a Facebookomon, amit időszakosan szoktam csinálni, és vagy kilépek az ilyen csoportokból, vagy leiratkozom azokról, akik szerintem nem a szeretet energiájával dolgoznak. Ugyan vannak hosszú időszakok amikor hetekig rá sem nézek a közösségi oldalakra, csak a bejegyezéseket teszem ki, azért néha vissza-visszatérek, és ekkor takarítok is.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az egó - barát vagy ellenség?