A könyvek az ébredést szolgálják

Nem rég írtam arról, hogy szerintem a könyvek egy úton indítanak el, a saját válasz keresésünk útján, de semmiképp sem kőbe vésett igazságok. Erről írnék még pár gondolatot.
Szerintem mindenkinek van vagy saját tapasztalata, vagy ismerőse olyan, aki olvasott egy könyvet ami csak ráerősített a hitrendszerére, majd folyton azzal érvelt mikor vitára került a sor. Tehát ahelyett hogy elgondolkodtatna az, hogyan lehetne másképp mint a leírtak, inkább mint receptkönyvet használják az emberek.
Na most tegyük fel, hogy valaki arról olvas, hogy milyen szülő típusok nevelték fel, és ezért ő milyen tulajdonságokat és hiányosságokat vesz észre magában felnőttként. És itt véget is ér a történet? Elkezdek összefüggéseket találni és mögéjük bújok?
"Engem sosem dícsértek, ezért vagyok ilyen."
"Engem nem tanítottak meg szeretni saját magam, ezért nem szeretem magam."
"Én nem láttam egészséges anya-apa példát, ezért vonzottam be olyan párt, akivel boldogtalan vagyok."
És vége a történetnek. Megvan hogy miért, úgyhogy feladat elvégezve. Láttam már ilyet, pedig hát összefüggést keresni és találni csak az első lépés. Felismerni magamban az erőt, hogy bármin képes vagyok változtatni, a második. Ezért pedig tenni a harmadik.
Utána pedig jöhet a rendszeres lelki takarítás, frissítés, tanulás és a munka folyamatos végzése hogy magamnak, a társadalomnak és a világnak is hasznosabb, pozitívabb tagja lehessek.
Nem érdemes szorongatni a lelki könyvet úgy mint egy Bibliát. Nem ős igazságok vannak benne hanem valakinek a szubjektív valósága, tapasztalatai a hitrendszerének megfelelően. A könyv az ébredést szolgálja, semmi mást.
Ha folyton egyet értek azzal amit olvasok, akkor veszélyes játékot játszom. Tudatosan tartom magam a komfort zónámban és építem a falakat az igazságaim köré. Annál nehezebb lesz lebontani őket ha az élet amúgy is rákényszerít.
Olvass olyat, amivel nem értesz egyet, abból tudsz csak tanulni. Add meg a másnak a lehetőséget hogy igaz lehessen. Nem kell vele azonosulni, csak hagy mutasson más szemszögeket is. Hiszen nem erről szól minden egyes párkapcsolati vita is?

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az egó - barát vagy ellenség?