Neked mit jelent a siker?

Nagyon érdekes idézetet olvastam a neten valamelyik nap. Az egyik színész (igaz, nem igaz) mondta, hogy mindenki azt kérdezi a másiktól, hogy van-e háza, jó karriere, gyerekei, mintha az élet egy check-lista lenne. De senki sem kérdezi, hogy boldog-e a másik.
A siker is egy olyan szó, amit mindenki a saját értékei szerint definiál. Na most kérdezem én, azért definiálod úgy a sikert, ahogy, mert körbe jártad a szót, megnézted mások mit tartanak annak, belenéztél a lelked mélyére? Vagy azért, mert mások azt mondták?
Nem baj ha az a siker, hogy pénz, titulus, család és drága nyaralások. Sőt. De az sem baj ha nincsenek anyagi javaid, de mosollyal az arcodon és a szívedben éled az életed. Illetve minden a kettő között rendben van, amíg büszkén vagy az, aki. Amíg ki tudsz teljesedni az életedben és el tudod fogani, hogy mások lehet másképp definiálják a sikert, de nem jelent kevesebbet, mint a tied.
Még egy fontos dolog. Az én valóságomban nem csak az létezik, hogy siker, és a siker hiánya. Találkozok olyanokkal, akiknek látszólag minden megvan, de félelem dominálja az életüket és nem vagyok biztos benne, hogy boldogok. Találkozok olyanokkal, akik össze vannak törve, el vannak veszve, de ég a tűz a lelkükben és keresik a válaszokat.
Akkor most ki a sikeres és ki nem? Ezért mondom, hogy nem fekete-fehér nálam ez a téma. Ha a kapitalizmus mércéjén is mérném magam, akkor is egyén függő lenne, hogy kinek a szemében vagyok sikeres és kinek nem. Mi a küszöb? Hány forint havonta? Hány nyaralás? Párkapcsolat? A check-listáról hány dolognak kell megfeleljek, hogy sikeres legyek?
Na ezért döntöttem úgy, hogy a hitrendszerembe beépítem azt, hogy csak is a saját mércémen mérem a sikeremet és másokét a sajátjukon. Mert túl sok a különbség egyén és egyén között.
Szóval. Neked mit jelent a siker?

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az egó - barát vagy ellenség?