Az egyetlen, univerzális és megrendíthetetlen igazság II. rész

Szó volt arról, hogy hány igazság létezik. Én állást foglaltam amellett, hogy annyi, ahányan vagyunk. De mi van a vallásokkal, amik nem feltétlen adnak ilyen szabadságot? Mi van azokkal az államformákkal, ahol az egyén nem tud érvényesülni?
Illetve honnan tudod, hogy az igaz, amiben te hiszel?
Honnan tudod, hogy amit olvastál, amit többen megerősítettek, amiben a legtöbben hisznek az igaz? Én azt mondom onnan, hogy hit. Valami kell hogy adja a világunk alapját. Valaki Istenben hisz, valaki a tudományban, valaki pedig a médiában, de végső soron ki tudja feltenni a kezét, hogy 100%-ig tudja, hogy az a sok minden amiben hisz, az mind igaz?
Hányan láttatok, hallottatok lényeket, szellemeket kisgyerekként? Hányan tapasztaltatok már megmagyarázhatatlant? Hányan ábrándultatok ki valamiből, amiben hittetek, mert az ellenkezőjét tapasztaltátok? Nem csak filozófiai kérdésekre gondolok, hanem akár egy családtag, egy párkapcsolat. Azt hitted, hogy ő más...az is hitrendszer volt, nem?
Én a mai napig tapasztaltok olyat, amiről azt gondoltam hogy humbug, de persze előtte azért hittem azt amit, mert se tapasztaltom nem volt, se nem nyitottam valami felé, cikinek találtam hinni benne, vagy más okokból.
Itt egy példa. Hány férfi tudná feltenni a kezét, aki meg van arról győződve, hogy férfiként latin táncot tanulni gáz? Itthon vannak páran szerintem. Azt tudják vajon ezek a férfiak, hogy Latin-Amerikában vannak részek, ahol baromi nehéz párt találni, ha nem tud egy férfi táncolni? Akkor most melyik az igaz?
A média például egy modern istenség, amiben vannak akik vakon hisznek. Mitől más ez mint Isten, a fény, az Univerzum, a Mikulás, szellemek? "Láttam, hallottam, olvastam. Akkor igaznak kell lennie. Miért manipulálna engem a kormány, a nagy iparok, vállalatok, hatalmon lévők?" Ezért sem szeretem a kapitalizmust, mert mindig valamit le akarnak nyomni a torkomon.
A hírgyártásról ki hallott már? Ki tudja hogy mennyi információ nem pontos mikor külföldi portálokról fordít valaki? Ki tudja mennyi minden mosódik át a hírbe abból az emberből, aki összeállította - az ő hitrendszere, véleménye, érdekei.
Tudjátok hogy létezik már olyan mesterséges intelligencia, ami olyan embert is videóra tud tenni, aki ott sem volt a felvételnél, akár élőben is? Na ezt pont láttam én is a neten és hittem a szememnek. Innentől kezdve hogy hihetek a szememnek mikor láttam, hogyan manipulálják élőben a felvételeket?
Annyi féle manipulációs technikával találkoztam már, mind marketingben, mind politikában, mind vallásban, mind technológiában, hogy egyszerűen nem tudom tényként kezelni a legtöbb információt magam körül. Inkább átálltam arra a hitrendszerre, hogy az az igaz, amit saját bőrömön tapasztaltam. De az csak nekem igaz.
És akkor még egy csavar, lehet hogy még akkor sem. Mikor a sámán ceremóniákon vettem részt, azért láttam azt amit, mert annyira szerettem volna látni? Azért, mert az anyag dolgozott bennem és trükközött az érzékszerveimmel? Azért, mert tényleg az igazságot láttam? Ha az utóbbi, akkor univerzális, vagy a személyem és élettapasztalatom befolyásolja azt?
Ezek a kérdések azok, amikre nem is igazán keresek választ, mert nem vagyok biztos benne hogy van, illetve hogy kell-e keressem, vagy hogy megéri-e irreálisan nagy energiát befektetni.
Jobb a világnak ha egy igazságot lenyomnak mindenki torkán? Ki dönti akkor el, hogy az mi?
Na ennyi kérdés elég is lesz, mert évek óta teszem fel őket és megszámlálhatatlan mennyiségben vannak. Ez a bejegyzés inkább arról szólt most, hogy miért tértem át a kérdezésre állítás helyett.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az egó - barát vagy ellenség?