Az egyetlen, univerzális és megrendíthetetlen igazság

Van ilyen szerinted? Már ebből az egy kérdésből is kiderül, hogy legalább két féle igazság létezik szerintem. Azoké, akik azt gondolják, hogy igen, ilyen van. Meg persze azoké, akik úgy gondolják, hogy ilyen nincs. De lehet harmadik opció is, akik nem biztosak benne, de inkább az igen felé hajlanak. Ja és a negyedik opció, akik inkább a nem felé hajlanak. És ki tudja hány igazság van még ezeken kívül.

Ha te abban hiszel, hogy igen van, akkor lehet tévednek azok, akik szerint nincs? És mi van ha többen vannak, akik szerint nincs? A többségnek feltétlen igaza van?

Szerintem nincs egyetlen igazság. Szerintem mindenki saját világában van egy szubjektív igazság, ami van hogy egyezik másokéval, vagy hogy nem.

Kis millió kérdést fel tudnék tenni, ha te az az ember vagy, aki szerint a legtöbb vitában, a legtöbb helyzetben egy igazság van, a többi pedig hamis. De nem azért kérdeznélek, mert meg akarlak győzni az én igazamról, hiszen én eleve nem hiszek abban, hogy az enyém igaz lehet neked is. Abban hiszek, az enyém nekem igaz. De abban is, hogy a tiéd neked igaz.

Azért kérdeznélek, mert szeretnék betekintést nyerni a te igazságodba. Főleg ha olyas valaki vagy, aki közel áll hozzám és fontos, hogy megértést nyerjek rólad. Van amikor iszonyatosan bántja az egómat, az igazságérzemet, a lelkemet a te igazságod. De el kell fogadjam, hogy lehet sosem fogunk egyet érteni.

Ez nagyon sok olyan kérdést felvet még bennem amiről a következő bejegyzés fog szólni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az egó - barát vagy ellenség?