"Mert neked könnyű." - Huh?

Pár napja mikor a Karc FMnél jártam, Rékával (a műsorvezetővel) a szünetekben arról beszélgettünk, hogy mikor mások csak az eredményt látják, hamar rá lehet vágni, hogy “mert neked könnyű”. Igaz. Persze hogy kívülről nem lehet megítélni a kemény munkát, ami egy eredmény mögött állhat, de hozzátettem, hogy ez a mi hiányosságunk is valahol, hiszen ha sokan csak az eredményt közlik a nagyérdeművel, honnan tudnák, hogy nem is volt könnyű?
A közösségi személyes oldalak amúgy sem tudnának erről szólni, hiszen ha mindenki megosztana mindent, akkor főállásban Facebook olvasók lehetnénk. De ezért is szeretem annyira írni ezt a blogot, hiszen nekem is jól esik levenni a súlyt. Már 4 éve élem az igazságomat és nem félek bevallani, amikor valami fáj. Azonban előtte óriási súlyt cipeltem azzal, hogy megjátszottam az erőset, pedig hát nem kis bátorság kell az igazság beismeréséhez, csak akkor még nem tudtam mihez is kell több lelki erő.
Ami a könnyűt illeti, egy másik blogger társam mesélte, hogy meg kellett törje a mai fiatalok valóságát mikor abban a hitben éltek, hogy Magyaroszágon utazó bloggerként meg lehet élni. Mindenki dolgozik még a bloggolás mellett. A blog pedig szintén főállás, így az az igazság, hogy 2 munkája van a magyar utazó bloggernek.
Travellina Japános előadása után mesélte valaki, aki ott volt, hogy milyen semmitmondó csak így képekkel, hiszen a TV-ben részletesebb infót kap az országról. Egy Travellina hol tud a TV-vel versenyezni? Kérdeztem én. Ő is 20 éven át úgy utazott, hogy mellette főállásban dolgozott, és hónapokat tölt egy út megszervezésével, hogy aztán egy csekély összegért cserébe elmesélhesse a tapasztalásait. Egy TV nem tudja a személyes varázs hangulatát kelteni, és ezért megyünk el meghallgatni mások élményeit. De hányan tudják, hogy mennyi meló egy blog fenntartása, egy út megszervezése, egy cikk megírása, az olvasókkal való kapcsolattartás, egy előadás szervezése, média megjelenések, partnerek keresése, videó készítés, marketingelni saját magadat, megtanulni képet szerkeszteni, infó anyagok készítése és így tovább…
Travellina sem egyik napról a másikra csöppent bele a 40ezres követőtáborába, csak a kitartás, a kemény munka, a szenvedély, az ambíció és az évek hozták őt idáig. Neki sem “könnyű”. És őt választottam most példámnak, de tíz másik bloggerről is el tudnám ugyanezt mondani.
Lehet hogy valakinek tényleg könnyű, mert ezért azért már kapcsolatitőkével, anyagi tőkével és támogatással rendelkezik, de a lélekben a valóság más és másképp játszódik le, ezért sosem tudhatjuk, hogy tényleg könnyű-e.
Ennek a másik oldalával is találkoztam, aki beleszületett a jóba, pont ezért soha senki nem vette komolyan a problémáit, sosem éreztek vele együtt, csak legyintettek. Az sem könnyebb, csak másképp nehéz.
Nem is szeretném most nagy tanulsággal lezárni ezt, mindenki leszűri magának azt, ami megszólította őt.
Érdemes még tovább olvasni, mert alul egy kis érdekesség lesz.
----
A képen feketében Szilvi - a Magamutazom - az utazás gazdagabbá tesz megalapítója, akinek köszönhetően tudok már piaci áron alul utazni, és nektek is szuper olcsó nyaralást foglalni (ajánlatokért írjatok)
Csíkosban Era, a szponzorom Enemy in the Wardrobe
Én pedig az Era által alapított ruhamárka egyik darabjában.
Nekem a blog elhozta ezeket a lehetőségeket. Beismerem, hogy sem az életvezetésből, sem a blogból és sem az utazás szervezésből egyelőre nem tudnám fenntartani magam, ha csak egy tevékenységet csinálnék.
Mindemellett videókat vágok más bloggereknek, online tanfolyamot tettem piacra, e-könyveket írtam, profi önéletrajz író vagyok és éppen most készülök az első mexikói körutamat vinni. Vagy 10 különböző forrásból keresem meg a falatot, sosem tudom, hogy mennyivel zárom a hónapot, de én választottam ezt az utat és a blognak köszönhetően találtam partnerekre, kapok ajánlatokat, találtam szponzorokat és így tovább. A blog önmagában nem tart el, de amit neki köszönhetek az már említésre méltó.
Hosszú még az út, de erről szól a bloggolás egy ilyen pici országban.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az egó - barát vagy ellenség?