Ha neked nincs, akkor ne várd el mástól

Sokszor hallok a munkám során ilyesmit - "Igen, én sem vagyok elég türelmes, de az nem segít, hogy utána mérges lesz rám. Mondom neki, hogy ilyenkor csak engedje el a füle mellett, mert nem gondolom komolyan, de mikor rosszul reagál, akkor már én dühös leszek." - ilyenkor azt kérdezem: miért várod el tőle, hogy türelmes legyen, ha te eleve nem vagy az?

Én erősen hiszem, hogy csak akkor várhatom el a másiktól, ha én is adom. Az elvárás nem is jó szó, de az érthetőség kedvéért maradjon. Az nem működik, hogy én csaponghatok, ő pedig nem. Engem mindig megértő szavak várnak, én viszont elfordulok. Nagyon egyszerű okból hiszem azt, amit. Energia. Mindennek, mindennek és mindennek van energiája. Ugye nem vész el, csak átalakul. Az érzelmeknek is vannak energiái, frekvenciái. És ha én folyton negatív érzelmeket élek meg, akkor alacsonyak maradnak az energiáim. És mivel ezt képviselem, ezt tudom csak tovább adni is.

De ha méreg helyett megértést mutatok valaki felé, akkor megváltoztatom a köztünk utazó energiákat. Hatás ellenhatás törvénye pedig intézi a többit. Ha elégszer mutatok türelmet az aggresszió felé, egy idő után el fog halni a negatív, mert semmi sem táplálja azt. De ezzel nem csak nem táplálom negatívval, hanem táplálom pozitívval. Aktívan oltom a tüzet. Én tudom hogy nyerni fogok, csak a másik nem tudja még, hogy ő is.

De tegyük fel nincs igazam, és akkor is dől felém a negatív, hiába tettem le a fegyvereket. Én nem a másik miatt választottam a pozitív megközelítést, hanem magam miatt. Mert én megérdemlem, hogy leginkább pozitív energiákat éljek meg. Nem érdekel ha a másik akkor is dobál, majd arrébb megyek. Én így is, de úgy is nyertesként jövök ebből ki.

Tehát otthon nem várok olyat a páromtól, amit én magam nem tudok neki megadni. Már csak azért sem, mert minek koncentráljak folyton én az ő fejlődésére mikor az enyémmel bőven van még feladat. Illetve miért függjön az én fejlődésem az övétől. Nagyon egyszerű hétköznapi példa, bármikor ügyfélszolgálatot kell hívjak, mert valamit elrontott egy cég, vagy vissza kell küldjem az ételt, mert vegát kértem és telepakolták hússal....az nem segít, hogy üvöltök azzal, akinek semmi, de semmi köze ahhoz, ami velem történt. A másik meg, hogy nem hiszek abban, hogy hibázni tilos.

Mindenki szívesebben segít olyannak, aki türelemmel és megértéssel fordul hozzájuk segítségért. Nem mondom, hogy nem kell néha magabiztosabban fellépjek, dehogynem. De igyekszem türelmesen tenni, hogy hangsúlyozom a problémám mértékét, ha nem találok segítő megértésre azonnal.

Nem megfélemlítéssel, aggesszióval és egyéb negatív érzéssel szeretném elérni a céljaimat, hanem olyan eszközökkel, amikben hiszek.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az egó - barát vagy ellenség?