Megint egy hatalmas lépés előre! Egó

Ez a téma újra és újra feljön, mert az egómat sok oldalról megismertem már, de mindig van olyan, amivel először találkozom. Most éppen ott lépett a képbe, hogy rájöttem miért alszom el tanulás közben. Ez mindig is így volt. Gyerekkorom óta belealszom azokba, amikre nagyon kell figyelni. Az egész gimit végig aludtam házi közben, meg sokszor órán is.

Aztán ott tűnt fel igazán, hogy ez már zavar, mikor valaki beszél hozzám nézőpontokról, elméletekről, amikkel először találkozom, és elálmosodom. Nagyon idegesítő, mert próbálok figyelni és elgondolkodni azon, amit hallok, de alig megy. Aztán volt olyanra is példa, hogy egy elég komoly társasjáték szabályait próbáltam értelmezni és a játék végén el kellett menjek aludni, este 6-kor.

Egyre többször vettem észre, és egyszer csak mikor ismét új szemponttal találkoztam, a beszélgető partnerem azt kérdezte tőlem, hogy miért vagyok dühös. Rá volt írta a fejemre. És nem tudtam rá válaszolni, de kívülről úgy tűnhetett, hogy azért vagyok dühös, mert az én látásmódommal ellentétes dolgot hallok, pedig ez nem jellemző rám. Sőt.

Szóval törtem a fejemet rajta egy darabig, és először arra jöttem rá, hogy dühös voltam, amiért alig bírtam figyelni az álmosságtól. Aztán összekötöttem a fonalakat, és megértettem, hogy az egóm bikaerős. Mindig is az volt és hiába a nyitottság és a fejlődés, akkor is izomból próbál elnyomni. Az agynak alapvetően nem érdeke, hogy tanuljon, hiszen az több energiával jár. Új kapcsolódásokat építek az agyban mikor tanulok, és ez fárasztó.

Ezenkívül biztos vagyok benne, hogy a háttérben fut egy programom is, miszerint én jobban tudom. A tudatomban sosem gondolom így, hiszen tudom hogy mindenkinek a saját valóságában igaza van, de valahol lehet fut még egy ilyen program, és emiatt is ellenállok az újnak.

Mivel ilyen háború dúl bennem minden tanulásnál, és teljesen leszívja az energiámat, ezért dühös is leszek. A testem próbál álomba nyomni, hogy ne használjak ennyi energiát, takarékoskodjon. Legalábbis nekem ez a legjobb magyarázatom jelenleg, hogy miért alszom el tanulás közben.

Mi erre a megoldás? Nem tudom hogy van-e, vagy meg kell tanuljak ezzel együtt élni és ezzel együtt tanulni. Eddig nem tudta az egóm a tanulást megakadályozni, csak tovább tart ha folyton belefáradok, de legalább a dühöt meg tudom szüntetni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az egó - barát vagy ellenség?