Szar mindenhol

Kedves gazdik! Az udvar mindenkié. Az udvar akkor használható ha tiszta és rendes. Ha mindent szanaszét hagytok, akkor egy idő után lépni sem lehet. Én feltakarítok, mert szeretném, hogy tudjátok rendeltetésszerűen használni a közös területeket, de legfőképp azért szedek fel utánatok, mert én szeretném használni az udvart. A pici udvaron 5 kuka van kihelyezve, amiket rendszeresen cserélnek, így olyan nincs, hogy tele volt mind az 5…

Jaaa gazdit említettem? Embereket akartam….átlag heti háromszor szedek szemetet mikor itthon vagyok. Mindig 3-10 liter jön össze. Egy aprócska udvaron az legjobb esetben is heti 9 liter szemét. Nem a kutyát kéne kitiltani az udvarról, hanem azt aki szemetel. A jó gazdi összeszedi a kutya után, de még a legjobbakkal is megesik, hogy nem veszik észre. Ja és kóbor kutyusok is vannak. Meg akik…hmmm…leszarják. De ez szerintem a kisebb baj, mert eltűntetik a legyek, vagy elmossa az eső, és a természet épül belőle. Ettől még összeszedem, mert nem szeretném ha valaki belelépne, és esztétikailag sem jó ha ott marad.

De a műanyagot nem építi be a természet, mégis felesüvegekkel, kupakokkal és zacskókkal van tele az udvar. Még a jó indulatból kitett madáreledel tartó is leesik a földre, ha kiürült. Kutyát bevinni tilos. Mindenhol ezt olvasom, pedig a legtöbb helyen nem az állatok szemetelnek.
Mivel mindenki más és más hangsúlyt ad annak amit olvas - hány párkapcsolati félreértés van ebből - ezért szólok, hogy nem idegesen írtam, hanem nyugodtan. Nem idegeskedem azon, amin egyedül nem tudok változtatni.

Mikor mexikóban élek, a tengerparton nagyon szembetűnő, hogy az ember mit művel a saját élőhelyével. Ott is ugyanúgy, felszedek mások után. Minden reggel és délután a tengerparti kutyaséta közben szedtem a műanyagot, pedig ott nincs kuka minden sarkon, de akkor addig megyek, amíg szembe jön egy.

Ha minden reggel úgy indulna, hogy látnánk egy képet arról, hogy mit művel a szemetünk az élővilággal, talán kétszer is meggondolná az ember, hogy elfogadja-e a műanyag kanalat az étkezdében, vagy inkább magával vinné az összecsukható és hordozható evőeszközt.

Én már nem kérek sem szívószálat, sem evőeszközt sehol. Nem kérek műanyag zacskót a boltban, a zöldségeket vagy önmagukban, vagy pici zsákokba teszem, saját éthordóval járok a kifőzdébe, és nem folpakba csomagolom a fél hagymát, ami maradt, hanem dobozba teszem, amit használat után elmosok.

Nem, nem fogom ezzel megváltani a világot, de nem is ez a terv. Csak a saját értékrendemnek és elvárásaimnak szeretnék megfelelni.

Az én Forclaz (Decathlon) evőeszközöm innen van:
https://www.decathlon.hu/evoeszkoz-trek-500-id_8486875.html

Forclaz @forclazhungary

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az egó - barát vagy ellenség?